søndag 9. august 2009

Endelig ferdig med stort skjerf

Omsider ble jeg ferdig med dette store skjerfet som jeg begynte på i sommerferien. Den første meteren gikk på null komma niks, men så gikk jeg tom for garn, og selv om jeg fikk fylt på i beholdningen etter hvert, ble det bare liggende. Ting man legger "litt på vent" gjør jo gjerne det. Altfor stort til å være med ut av huset ble det etterhvert også, og ting man bare kan drive med hjemme, og ikke kan ta med på bussen eller rundt omkring, har det med å forbli uferdige i lang tid. Men denne helgen fikk jeg altså strikket skjerfet ferdig, festet tråder og knytt på frynser, og er dermed klar for høsten!

Skjerfet er strikket med Ara og Hubro garn, én rille med hver oppover. Rillen med Hubro er vanlig rettstrikk. På rillen med Ara har jeg strikket rett med kast på retten, og så bare hektet av kastet og strikket rett på vrangen, slik at det er blitt hullmønster. Jeg la opp 20 masker på pinne 9, og stikket skjerfet omtrent like langt som jeg skulle ønske jeg var høy, altså litt over 1,70.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar