torsdag 28. april 2011

Ukens anbefaling: Rengjøringsdrink


Hybelkaninene knurrer fra kriker og kroker: Det er torsdag, vaskedagen. Jeg tror nesten ikke det finnes noe kjedeligere enn å vaske og rydde. Virkelig ikke. Jeg kan ikke komme på NOE. For å bøte på den kjipe ”Ååååh. Tenk at jeg MÅ jeg dette!”-følelsen har jeg lagt meg til en vane som kanskje ikke er supersunn, men som strengt tatt heller ikke kan skade så veldig: Rengjøringsdrinken. Husarbeidet er som en trå fest; det blir mindre kjipt med litt alkohol. Ideen var egentlig Vigdis Hjort sin, tror jeg: jeg mener å ha hørt henne i et intervju på radioen en gang der hun fortalte at hun alltid belønnet seg selv med vin etter husarbeidet. Nå spørs det om man skal kopiere akkurat hennes alkoholvaner. Men ideen er god! Siden jeg er så treg med å komme i gang med arbeidet, venter jeg ikke til etter at jeg er ferdig; da blir det altfor sent – og dessuten, hva om man ikke BLIR ferdig? Nei, derfor må rengjøringsdrinken lages akkurat når man er kommet godt i gang, og så nippes til utover til man endelig er i mål og det er opptil flere dager til neste gang. Neste gang det må vaskes, altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar