søndag 17. april 2011

Kluter



Jeg var definitivt 50-tallshusmor i mitt forrige liv. Her forleden fikk jeg en helt merkelig lyst til å strikke kluter, som ikke kan forklares på noe annet vis. Eller kanskje var det fordi jeg på en av mine mange turer innom Drops Design kom over det freshe bildet til høyre. Dum som jeg var, brydde jeg meg ikke om å ta i bruk oppskriften, men tenkte at dette kan jeg da klare på egen hånd. Så jeg gikk ut og kjøpte bomullsgarn etter farge. Ikke tykkelse. Med det resultat at den første kluten jeg heklet ble håpløst hullete og bare måtte kasseres. Med dobbelt garn gikk det bedre, men jeg vet ikke, hekla klut var ingen høydare. Heller ikke når jeg prøvde å strikke gikk det særlig bra. Arbeidet vokste seg stort og uregjerlig og endte som et lite håndkle i stedet. Moralen er: følg oppskrift, og kjøp tykt garn. Eventuelt: hvis du får lyst til å lage noe så meningsløst som kluter - sitt helt stille og vent til det går over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar