mandag 4. april 2011

Grønt garn

Å, jeg falt for den fine artikkelen om Amandaprosjektet i A-magasinet i helgen! Og måtte sporenstreks ut og kjøpe garn. Forhåpentligvis får jeg laget og sendt avgårde et lite babyteppe om ikke altfor lenge. Men ikke akkurat nå. Det er nemlig grenser for hvor mange prosjekter jeg kan kjøre samtidig, og for øyeblikket er det Prosjekt Selbuvotter som må gjøres ferdig. Men mer om det siden.

(Hm. Jeg er jo litt treg av meg, og den artikkelen har sikkert fått det til å klø i flere strikkepinner rundt om i landet. Jeg mistenker at prosjektet kommer til å drukne i babyting før jeg i det hele tatt rekker å legge opp masker til teppet mitt engang. Men det er vel alltids noen der ute som kan få bruk for det.)

Babygarn har ofte litt ... kjipe farger. Jeg skjønner jo at det må ha babyfarger, men de der duselyseblå og duselyserosa og duselyselilla-variantene kan jeg egentlig spare meg for. Så jeg endte opp med knallgrønt. Grønt er jo håpets farge, så da passer det vel bra.

2 kommentarer:

  1. Det var en veldig fin grønnfarge! Hva slags garn er det?

    SvarSlett
  2. Hei!
    Garnet er Viking Baby Ull, og jeg fant det på Bogerud på Guneriussenteret i Oslo, men det finnes sikkert andre steder, også.
    Slik ble babyteppet: http://strikkeno.blogspot.com/2011/05/oppskrift-enkelt-babyteppe-med-hjerte.html

    SvarSlett