tirsdag 13. oktober 2009

New York 4: Williamsburg


Jeg hadde store forventninger til Brooklyn. Jeg vet ikke helt hva jeg så for meg, men hallo, hjemområdet til Paul Auster og Siri Hustvedt; Knitting Factory og BSA og bare masse kule gallerier og sånt - jeg hadde liksom på følelsen at bare vi kom over broen ville Den Kule Verden åpne seg. Men så lett var det ikke. Brooklyn Bridge viste seg å ligge langt unna Williamsburg, som visstnok er stedet der det skjer for tiden. Og av en eller annen grunn nektet alle taxisjåførene å kjøre dit da vi endelig hadde fått valset oss over broen, som er nokså lang, og sikkert alltid så full av turister som da vi var der - de ville bare til Manhattan, taxisjåførene, altså. Jeg hodt på å gi opp, - dette var en ettermiddag etter allerede timesvis med trasking på Lower East Side, i Little Italy og Chinatown - men taxisjåfør nummer hundre gikk endelig med på å kjøre oss til Williamsburg! Og det var verdt å vente på! Ikke det at vi akkurat støtte på Paul Auster ute på søndagstur, eller snublet over noen store kunstnere på veien, tror jeg, da, men det var.. god stemning. Fint. Kunstnerisk. Virkelig verdt en tur.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar