onsdag 28. oktober 2009

Kongen og dronningen!



Jeg har lenge tenkt at nei, Bollywood skal jeg ikke blogge om. Å skrive om Bollywoodfilmer passer ikke inn her. Det bringer inn et nytt og helt fremmed element i en blogg som ellers, hovedsakelig, har et slags fokus på gatekunst og håndarbeid, som i hvert fall har det til felles at de begge er ... uttrykk... Eller noe sånt. Uansett hadde jeg tenkt å holde min flunkende nye forelskelse i tre timer lange filmer med sang, dans, uendelige dialoger og småflaue opptredener for meg selv.

Men nå går det ikke lenger. Det hjertet er fullt av, renner som kjent bloggen over med. Og i dag kom jeg over oktoberutgaven av indiske Vogue på nettet (ja, jeg hadde ørlitegrann ekstra tid foran pc-en...), og bladet har viet forsiden, og såvidt jeg skjønner også en del av innsiden, til kongen og dronningen av Bollywood; Shahrukh Khan og Kajol! Og de ser jo helt fantastiske ut, - nesten like bra som i SuperDuperfilmen Dilwale dulhania le jayhenge! Anledningen er deres forestående nye film sammen. Og åh, jeg kan ikke vente!

Trøsten er at det er et hav av filmer å ta av så lenge, og at jeg foreløpig bare har smakt en dråpe av det store, fargerike, vakre Bollywoodhavet med de få filmene jeg har sett til nå. Men nam, så godt det smaker! De neste blogginleggene blir trolig viet noen av favorittene, så det er bare å glede seg, kjære lesere! Og løpe til Grønland og kjøpe DVD-er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar