fredag 22. mai 2009

Hundeseng

Jeg kommer fra et samlerhjem og liker ikke å kaste ting. Dette fører nesten alltid bare problemer med seg; fulle skap, skuffer, bokser og esker, rotete kjellerbod og generell uorden. Men av og til (sjelden riktignok), er det ting som kommer til nytte. Som forleden, da jeg kom over en samling gamle dyner i kjellerboden og egentlig tenkte at nå skulle jeg være hard og få dem ut. Men så trengte jo Bono, vår nydelige flat coated retriever, en ny seng, og han elsker å ligge på dyner. Så jeg tok en av de gamle dynene, brettet den i fire og sydde rundt for hånd, og så sydde jeg et trekk til den av et jeansstoff jeg fant på Rainbow tekstil i Oslo sentrum. Stoffet virker veldig slitesterkt og har en ferdig påsydd bord nederst, slik at trekket ser litt mer kunstferdig lagd ut enn det egentlig er. Jeg har sydd det som et stort putevar med borrelås på innbretten. Sengen passer perfekt i kroken ved utgangsdøren, og Bono bruker den mye :-) Personlig synes jeg den ble vel så fin som en del hundesenger som selges rundt i dyrebutikkene - de er ofte ikke særlig vakre. Bortsett fra de som selges på Pet Shop Girls, da. Når vi får større plass, skal han få en ordentlig seng derfra. Imens tror jeg han klarer seg godt med dyna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar