tirsdag 19. mai 2009

Brasillue



Samboeren ønsket seg en lue i brasil-grønt-og-gult. Det var ikke så lett å finne garn i akkurat de fargene, men jeg endte opp med et helt ok ullgarn som passet til pinne 3. (I farten husker jeg ikke helt hvilket, og jeg har selvfølgelig kastet lappene...) Her har jeg lagt opp 112 masker og strikket glatt strikk etter en kort vrangbord med to rette og to vrange. Jeg synes alltid det er vanskelig å felle av fint! Her prøvde jeg følgende: Jeg satte én merketråd foran, én bak og én på hver side, slik at det var 28 masker mellom hver merketråd. Rett etter hver merketråd strikket jeg 2 masker rett sammen. Når det var 3 masker igjen før neste merketråd strikket jeg 2 rett sammen og så 1 rett. Etter en runde med dette strikket jeg en runde vanlig før en ny runde med felling og så videre. Det ble ok. Samboeren ble i hvert fall pliktskyldigst fornøyd...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar