torsdag 28. mai 2009

Dørskilt


Her forleden var jeg innom Panduro Hobby. Godtebutikken. Jeg endte opp med folie og kniv og på vei hjem fra butikken fantaserte jeg om de utrolig kule stensilene jeg skulle klare å lage: Sublime-sola i hvert fall, en karpefisk kanskje, og i det minste noen fine, organiske mønstre som kunne gi assosiasjoner til dunkel skog og mystikk. Da jeg kom hjem skjønte jeg at jeg måtte senke ambisjonene noen hakk. Første hinder var å tegne noe i det hele tatt. Jeg fant frem til en enkel politibil på nettet og tegnet etter beste evne med den som modell. Så kom kuttingen. Det var utrolig vanskelig, for man må på en måte tenke omvendt, siden det jo egentlig er sånn at det som skal ha farge er det man skal klippe ut. Og så var det vanskelig å kutte rent og pent. Men det ble da et dørskilt ut av det til slutt. At det stort sett bare er vi og de i etasjen over oss som får glede av dette, er vel ikke et alvorlig tap for stensilkunstverden, dessverre. (PS - til de som ikke lar seg avskrekke - jeg brukte akrylmaling som jeg dyttet på sort papp med en papirhåndklekrøll, og det fungerte fint.)

2 kommentarer:

  1. Superfin :-) Flinkeyeti. Synes faktisk du har klart å lage en politibil som gir litt assosiasjoner til dunkel skog og mystikk, jeg

    SvarSlett
  2. He he, tusen takk, snuppa! :-) Det er nokså dunkelt i oppgangen vår, kanskje det er derfor. (Navnene våre er forresten bare skrevet på med gullpenn. Å skulle stensilere dem virket som et uoverkommelig prosjekt da jeg endelig hadde knølt ut bilen.)

    SvarSlett