onsdag 2. desember 2009

Franske pepperkaker

Så er julebaksten i boks! Jeg har det med å prøve nye pepperkakeoppskrifter hver jul, og denne gangen falt valget på franske pepperkaker med mandler. Dessverre hakket jeg mandlene litt vel grovt, noe som gjorde utbakingen til en utfordring. Å rulle en pølse av deigen og skjære skiver fungerte ok, men jeg ville jo ha noen hjerter også! Løsningen ble rett og slett å lage dem veldig tykke... men gode ble de!
Planen var å nyte dem med gløgg, men handleansvarlig hadde glemt det. Noen glass portvin i stedet funket imidlertid finfint! Er det forresten noen som vet om det er "riktig" å drikke portvin eller sherry til pepperkaker? Eller er det bare noe mine amatørmessige, søtsugne smaksløker tilfeldigvis har falt for? Uansett - franske pepperkaker kan anbefales! Oppskriften fant jeg på De Gode Ting i Livet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar